FANDOM

20190817 135626

'Doom Patrol, bir kötülük örgütünü olan "Kötülüğün Kardeşliğini durdurmaya adanmış bir süper kahraman grubudur.

Başlangıç HikâyesiEdit

Genç bir bilimsel araştırmacı olan Caulder’in kabul ettiği bir teklif, onun hayatını bir hayli değiştirdi. Caulder’in kabul ettiği bu teklif, onun araştırmalarına finansal destek sağlayan gizemli bir yabancının yardımcısı olma yönündeydi ve Caulder’in bu finansal desteğe ihtiyacı vardı. Ancak araştırmacı yönü onun bu gizemli kişiye yönelik merakını körükledi.  Ancak araştırmaları sonucunda dehşet verici bir gerçekle karşılaştı. Caulder’e destek veren kişi şeytani bir beyne sahip General Immortus’tu. Immortus uzun yıllardır sadece kendisini hayatta tutabilecek kadar ölümsüzlük iksirini yaratmaya çabalamış ve bu sayede varlığını devam ettirmişti. Şimdi ise Caulder’i şeytani emelleri için bir piyon gibi kullanıyordu.

Immortus, Caulder’in sadakatini garanti altına almak için ise bir başka şeytani bir fikir üretti ve genç araştırmacının göğsüne sadece kendisinin etkisiz hale getirebileceği bir bomba yerleştirdi. Ancak Caulder’in zekası da yabana atılacak gibi değildi. Bir şekilde Immortus’u etkisiz hale getirmeyi başaran Caulder, göğsündeki bombaya da bir çözüm bulmalıydı. Kendi programladığı robot asistanın da yardımıyla kendi üzerinde mekanik bir ameliyat gerçekleştirdi. Amacı göğsündeki bombayı imha etmekti. Bunun için ise klinik olarak ölü olması gerekiyordu. Caulder’in bu planı bir yere kadar işledi. Bombayı imha etti, yaşamayı başardı ancak bir daha bacaklarını kullanamayacaktı. Tekerlekli sandalyeye mahkumdu artık. Immortus’un tekrar kendisini bulmaması adına tüm araştırmalarını ve laboratuvarını yok eden Caulder, hiçbir türlü suça bir daha alet olmamayı kendine misyon edindi.

Caulder’in suçtan arınmak yönündeki amacına ek olarak bir başka amacı daha vardı. Hem suçtan arınmak hem de Dünya’yı suçtan arındırmak… Bunun için ise bir ekibe ihtiyacı vardı. Suç dünyası tek başına uğraşabileceği bir yer değildi. Destek gerekiyordu. Caulder’in ekibini şekillendiren ilk isimler ise Larry Trainor, Cliff Steele ve Rita Farr’dı. Larry Trainor tamamen kalıcı bir radyoaktif haldeydi ve bu haldeyken ortalarda dolaşması pek mümkün değildi. Bunun için Caulder zekasını kullandı ve Trainor’un ya da kahraman kimliğiyle Negative Man’in hayatını daha da kolaylaştırmak için ona radyoaktife karşı dayanıklı bir kumaştan kostüm hazırladı. Cliff Steele ise hayatını insan olarak devam ettirememekle karşı karşıyaydı ancak bilinci hala hayattaydı. Bunun üzerine Caulder de Steele’in hayattaki varlığını devam ettirebilmesi için bir plan yaptı. Steele her ne kadar insan vücudunda olmasa da bir robotun bedeninde varlığını devam ettirecekti. Üstelik bu Caulder’i insan beynini mekanik bir cisme nakleden ilk insan olacağı anlamına geliyordu.  Ekibin bir diğer üyesi Rita Farr ise bir Hollywood yıldızıyken Afrika’daki çekimler sonucunda bilinmeyen bir volkanik gaza maruz kaldı. Tekrar iyileştiğinde ise vücudunu istediği şekle sokabilecek kadar elastik bir haldeydi. Tabi bu Farr’ın kariyerine büyük bir darbe vurdu. Bunun üzerine o da Caulder’in yeni kahraman ekibine katıldı. Böylece Şef kod adıyla Caulder, suç ile savaşabileceği bir ekip kurmuş oldu. Doom Patrol emir ve görüşlere artık hazırdı.

Ana hikayenin devamında ise ekip, Madame Rouge ve müttefiki Kaptan Zahl ile karşı karşıya geldi. İki kötü karakterin tuzağına düşen Doom Patrol ekibi, oldukça zor bir karar vermek zorunda bırakıldı. Bulundukları durum ölümcüldü ama aynı zamanda 14 masum insanın yaşadığı bir köy de tehdit altındaydı. Bu sebeple ya kendileri kurtulacaktı ya da 14 masum insan… Oldukça zorlu bir durumda olmalarına karşın ekip üyeleri kahraman iç güdüleriyle bir karar vardı ve kendilerini feda ettiler. Bu olayla satışların artması için kurgulanan ana karakterlerin ölümü de gerçekleşmiş oldu.

Ekipten sadece Mento ve Beast Boy hayatta kaldı ancak ekibin ölümüne yol açan iki kötü karakter Madame Rouge ve Kaptan Zahl da hayatta kalan isimlerdi. Mento, hayattayken ekip üyelerinden Elasti-Woman ile bir ilişki içindeydi ve Beast Boy da bu çiftin evlatlık aldığı çocuktu. Eşinin öldürülmesinden sonra intikam yemini eden Mento, önce Constantine’in sonra da kendisini kurtaran Teen Titans ekibinin yanında yer aldı. Mento’yu müttefik olarak kabul eden Teen Titans ise Doom Patrol ekibini öldüren iki şeytanı karakterler savaştı. Sonunda Teen Titans ve Mento galip geldi ve iki kötü karakter hayatlarını kaybetti.